A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великописарівська спеціалізована школа
І-ІII ступенів імені І.М. Середи

Адаптація учнів 1,5,10 класів

Поняття «психічна адаптація» - процес  взаємодії особистості із середовищем, при   якому особистість повинна враховувати особливості середовища й активно      впливати на нього, щоб забезпечити  задоволення своїх основних потреб і реалізацію  значимих ланцюгів.

У шкільному житті дитини існує три переломні моменти: вступ до школи (1 клас), перехід до середньої ланки (5 клас) і перехід до старшої школи (10 клас), адже в цей час відбувається дуже багато змін.

Психологічне напруження у першокласників, які вперше переступили поріг школи, виникає як результат реакції на незвичну обстановку. В житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим.

Для успішної адаптації першокласників батькам необхідно:

1.     До найдрібніших деталей продумати розпорядок дня школяра з метою збереження нормальної його працездатності.

2.     Не перенавантажувати дитину великою кількістю гуртків.

3.     Навчити дитину правильно відпочивати.

4.     Допомагати у підготовці домашніх завдань (Але не виконувати їх замість дитини!).

5.     Навчити дитину готуватися до уроків, складати портфель.

6.     Зустрічаючи дитину зі школи, розпитайте її, як пройшов день. Поцікавтеся, що вона робила.

7.     Забезпечити психологічну розрядку. Найбільш доцільними засобами психологічного захисту для учнів молодшого шкільного віку є фізичні навантаження (заняття спортом, виконання певних доручень вдома), домашній затишок, спілкування з тваринами, відпочинок на природі, позитивні емоції.

8.     Ні в якому разі не займатися «виховною роботою» в поганому настрої! Необхідно чітко визначити, що батьки хочуть від дитини, пояснити їй, що вона робить не так.

9.     Завжди підтримуйте та підбадьорюйте дитину, вірте у її сили.

10.             Не забувайте говорити дитині про те, як сильно ви її любите.

Вчителям у роботі з першокласниками слід акцентувати увагу на:

 -         створенні належних умов, комфортного середовища для учнів;

-         використанні методів, форм навчання, що відповідають психофізіологічним особливостям розвитку молодшого школяра;

-         налагодженні довірливих стосунків з дітьми;

-         під час навчального процесу намагатися повністю керувати увагою учнів, з метою розвитку інтересу до навчальної діяльності проводити уроки з використанням ігрових форм та методів роботи;

-         необхідно запобігати перенавантаженню дітей, використовуючи під час уроків фізкультхвилинки, хвилинки відпочинку, музичні паузи;

-         під час уроків використовувати  вправи, ігри, завдання на розвиток  уваги, дрібної моторики рук;

-         проводити уроки в нестандартній  формі (наприклад, спільний пошук необхідного рішення замість традиційного пояснення, що дозволяє дітям бути не пасивними слухачами, а активними співавторами вчителя і т.д.);

-         учнів, які відчувають труднощі в адаптації необхідно посадити ближче до вчительського столу, так, щоб вони не відволікали інших учнів, але щоб у разі виникнення труднощів учитель міг вчасно прийти на допомогу.

 Рекомендації щодо роботи з учнями 5 класів:

—-         Розвивати у учнів почуття колективізму, ставити їх в умови де без підтримки однокласників важко обійтись.

-         Звернути особливу увагу на тих учнів, яких не сприймає більшість класу.

-         Особливу увагу приділити тим учням, що швидко стомлюються, втрачають здатність продуктивно працювати. 

Рекомендації до роботи з десятикласниками:

•         ставитись до дітей відповідно до їх віку (враховувати вразливість і протиріччя образу “Я”, що формується,прагнення до самостійності, відчуття дорослості,перебудову мотиваційної сфери);

•         сприяти формуванню у старшокласників потреби в пошуковій активності;

•         надавати підтримку при формуванні у старшокласників якісної зміни самосвідомості;

сприяти формуванню відчуття відповідальності, рівня  субєктивного контролю, рефлексії.


 

Дата: від до Скинути

Ігрове заняття для першокласників

В навчальному процесі в школі все більшого розповсюдження набувають ігрові заняття. Взагалі гра – це діяльність, що в житті людини передує навчанню. За перші 3-5 років свого життя з допомогою гри дитина всебічно пізнає світ і себе. За все наступне життя людиною пізнається набагато менше. Тому ігри мають високу ефективність, вони емоційно забарвлені. Крім того, в психологічних іграх "задіяні" абсолютно всі члени групи. 

13:13 25.03.2021

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора