A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великописарівська спеціалізована школа
І-ІII ступенів
ім. Героя Радянського Союзу І.М. Середи

Положення про комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини

Дата: 28.08.2018 12:25
Кількість переглядів: 2003

                                                                       ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи                   О.Ю.Сидорова

                                            

Положення

про комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини

 

  1. Організація роботи.

1.1. Положення розроблено з метою посилення контролю за якістю харчування в школі. Бракеражна комісія створюється наказом директора школи на початок навчального року.

1.2. Бракеражна комісія в своїй діяльності керується у відповідності до Закону України «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення».

1.3. До складу бракеражної комісії включити:

- директора школи;

- особу, відповідальну за організацію харчування;

 - медичну сестру;

 - комірника;

  - представника батьківської громади  (комітету);

 

2. Основні завдання
2.1. Запобігання харчових отруєнь.
2.2. Запобігання шлунково-кишкових захворювань.
2.3. Контроль за дотриманням технології приготування їжі.
2.5. Розширення асортиментного переліку страв, організація повноцінного харчування.

 

3. Зміст роботи бракеражної комісії:

Комісія з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини повинна:

1) проводити оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог технічної, якісної  характеристики продуктів харчування;

2) приймати продукти харчування та продовольчої сировини лише за наявності супровідних документів, які підтверджують відповідність даної продукції;

3) при виявленні недоброякісного будь-якого продукту комісійно складати акт у трьох примірниках та не доброякісну продукцію разом із актом  повертати постачальнику;                                                          

4) при виявленні матеріально відповідальною особою нестачі або надлишку одного з видів продуктів надалі приймання продуктів здійснювати за участю представника постачальника, а також голови профспілкового комітету загальноосвітнього навчального закладу, із оформленням акту приймання.                                                                

5. Медична сестра:

1) під час складання меню-розкладки дотримується норм виходу готових страв відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004          № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», розрахунок ціни реалізації кожної страви здійснювати в калькуляційній картці (форма № 57);

2) знімає пробу страв за півгодини до видачі їжі відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладі, при цьому визначати фактичний вихід страв, їх температуру, смакові якості, консистенцію, запах,  результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції;

3) контролює дотримання технології приготування страв кухарями;

4) щодня присутня під час відбору кухарем добових проб кожної страви раціону та зберігає упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня;                                                        

5) контролює виконання норм харчування у  загальноосвітніх, дошкільних навчальних закладах, щомісяця проводить аналіз їх виконання відповідно до  затвердженого набору продуктів; кожні десять днів упродовж року, з урахуванням  норм заміни продуктів, аналізувати їх за енергоцінністю. За необхідності проводить коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування.                                                        

6) розміщує завірене керівником навчального закладу щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків;                                                        

7) щодня проводить С-вітамінізацію страв у ДНЗ та робити відповідний запис у Журналі обліку норм харчування та меню-розкладі.

8) контролює безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладу, реєструє в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються;

9) присутня під час контрольної зачистки свіжих овочів. Результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначати у Зошиті обліку відходів;                                                 

10) контролює санітарний стан харчоблоку у навчальних закладах та  своєчасне проходження медичних оглядів працівниками харчоблоку;

11) забезпечує контроль за  дотриманням правил особистої гігієни персоналом, перевіряє наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі здоров’я працівників харчоблоку.

6. Комірник повинен:

1) нести повну персональну відповідальність за якість та ассортимент продуктів харчування та продовольчої сировини, які прийнято до навчального закладу, відповідно до  вимог технічної, якісної  характеристики продуктів харчування за дотриманням вимог зберігання. Здійснювати відповідний облік продуктів у Книзі складського обліку;                                                 

2) контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до навчальнихзакладів;

3) забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання.                                                   

7. Кухар:

1) забезпечує відповідальність за зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, правил особистої гігієни, санітарного стану харчоблоку;

2) проводить контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначати у Зошиті обліку відходів;

3) складає акт із залученням членів профспілкового комітету навчального закладу, якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує санітарні відходи, та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку відходів;

4) забезпечує відбір добових проб кожної страви раціону та зберігає упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня;

5) видає готові страви тільки після проби медичною сестрою або особою, відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку, тільки в посуд із відповідним маркуванням;

6) суворо дотримується санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуватись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей;

7) не допускає на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу;

8) власним підписом засвідчує у Журналі здоров´я працівників харчоблоку відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій;

9) використовує  тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.

 


« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора