ПРИЙОМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ДІТЕЙ
Більшість батьків основну увагу приділяють інтелектуальному розвитку дитини, сподіваючись, що вона буде успішною і щасливою. Але для всебічного розвитку дитини потрібна постійна співпраця батьків і вчителів. У цій співпраці основна роль учителя — навчити вчитися. А роль батьків — це виховання і розвиток.
Реалізуючи принципи педагогіки партнерства, ми можемо досягти гармонійного розвитку дитини, щоб вона зростала здоровою, щасливою особистістю у вирі сучасного соціуму.
Олена Щербакова, провідний психолог проєкту «Інтелект України», пропонує батькам застосувати прийоми розвитку емоційного інтелекту (EQ) дитини.
ПРИЙОМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ:
Створюйте позитивний емоційний фон у родині.
Якщо дитина погано почувається, вона не може думати про інших.
Поговоріть з дитиною:
запитайте про те, що сьогодні було найцікавішим, що запам’яталося (у школі, у дворі, на тренуванні);
запитайте, як вона сприймала різні ситуації, які емоції викликали в неї ці ситуації;
обговоріть, які варіанти поведінки були можливі в різних ситуаціях;
як люди сприймали її вчинки і як вони б реагували на іншу поведінку;
дайте дитині можливість висловити все, що вона думає, а потім разом з нею оберіть найкращий варіант поведінки.
Ви — приклад для своєї дитини. Діти вчаться, наслідуючи поведінку інших людей, і в першу чергу — своїх батьків.
Заохочуйте гру своєї дитини з іншими дітьми. Саме в спільній діяльності дитина набуває комунікативних навичок.
Допомагайте дитині розпізнавати емоційні стани за малюнками і фотографіями, які можна знайти в журналах і газетах.
Читайте дитині оповідання та вірші, які «насичені» емоціями:
обговоріть разом поведінку персонажів і можливі варіанти поведінки;
запропонуйте внести зміни в сюжет або придумати іншу кінцівку.
Розмовляйте з дитиною про емоції та почуття. Коли дитина проговорює свої емоції, вона осмислює свій емоційний досвід. А ось придушення емоцій тягне за собою появу страхів і невпевненості в собі, зниження здатності до навчання.
Поговоріть з дитиною на звичайні теми:
Чому ми повинні допомагати один одному?
Як інша людина почуватиметься, якщо ми їй допоможемо і якщо не допоможемо?
Що ми відчуваємо, коли лаємося і коли намагаємося спокійно поговорити один з одним?
Що робити, якщо приятель сумує або радіє?
Знімайте стрес у дитини за допомогою рухових вправ.