Статут учнівського самоврядування
Статут
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2
Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Стаття 3
Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.
Стаття 4
Учнівське самоврядування відповідає структурі:
Учнівський комітет "Лідер":
Голова ради
Заступник голови
Сектори:
-
Навчально-пізнавальний сектор
-
Сектор дисципліни та порядку
-
Спортивно - оздоровчий сектор
-
Військово - патріотиний сектор
-
Сектор дозвілля
-
Інформаційний сектор
Розділ 2
Права, свободи, обов’язки
Стаття 1
Кожен, хто навчається в школі має право:
-
діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
-
за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
-
подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
-
висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
-
брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
-
вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття;
-
не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;
Стаття 2
-
Кожен учень зобов’язаний:
-
пройти курс навчання в школі;
-
подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
-
виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
-
дотримуватись норм статуту та законів школи.
-
Стаття 3
Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”
Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Образою честі і гідності людини є:
-
нанесення побоїв, побиття;
-
загроза, залякування і шантаж;
-
вживання образливих слів, кличок;
-
дискримінація за національними і соціальними ознаками;
-
глузування з фізичних недоліків;
-
поява в стані сп’яніння;
-
добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
-
здирство, вимагання;
-
крадіжка;
-
псування особистих речей інших людей;
-
брудні наклепи, плітки;
-
будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.
Стаття 4
Повноваження голови ради
Обов’язки голова ради:
-
планує і веде збори Правління (чи призначає ведучих);
-
розподіляє завдання між активом;
-
співпрацює з директором школи.
-
виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
-
відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!
Стаття 5
Заступник
Заступник:
-
є його правою рукою;
-
за відсутності голови виконує його обов’язки;
-
очолює сектор;
-
допомагає голові виконувати його обов’язки;
-
щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.
Стаття 6
Повноваження членів активу
Члени активу:
-
Керують роботою секторів.
-
Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
-
контакти з органами місцевого самоврядування;
-
шкільний прес-центр;
-
телефони довіри.
-
Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.
-
Представляють своїм класом звіти роботи Правління Самоврядування.
Розділ 3
Стаття 1
Навчально-пізнавальний сектор
Навчальна комісія:
-
організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;
-
залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
-
надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів,
-
ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів в шкільних умовах;
-
проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
-
члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).
Стаття 2
Сектор дозвілля
Культмасова комісія:
-
керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
-
організовує оформлення школи та класних кімнат;
-
несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
-
домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
-
вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки.
-
Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Стаття 3
Сектор здоров’я
Робота цього сектору полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Стаття 4
Інформаційний сектор
Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.
Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації.
Стаття 5
Військово-патріотичний сектор
-
допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам
-
проводить доброчинні заходи.
Стаття 6
Сектор дисципліни та порядку
-
організовує облік відвідування і рейд «Урок»,
-
сприяє вихованню свідомої дисципліни і культури поведінки учнів у школі,
-
виконання всіма школярами правил для учнів, правил внутрішкільного розпорядку школи.
Стаття 3
Сектор здоров’я
Робота цього сектору полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Стаття 4
Інформаційний сектор
Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.
Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації.
Стаття 5
Військово-патріотичний сектор
-
допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам
-
проводить доброчинні заходи.
Стаття 6
Сектор дисципліни та порядку
-
організовує облік відвідування і рейд «Урок»,
-
сприяє вихованню свідомої дисципліни і культури поведінки учнів у школі,
-
виконання всіма школярами правил для учнів, правил внутрішкільного розпорядку школи.