A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей імені І.М.Середи Великописарівської селищної ради Сумської області

Статут учнівського самоврядування

Статут

Розділ 1

Загальні засади

Стаття 1

Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.     

Стаття 2

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3

       Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

Стаття 4

       Учнівське самоврядування відповідає структурі:

Учнівський комітет "Лідер":

Голова ради

Заступник голови

Сектори:

  • Навчально-пізнавальний сектор

  • Сектор дисципліни та порядку

  • Спортивно - оздоровчий сектор

  • Військово - патріотиний сектор

  • Сектор дозвілля

  • Інформаційний сектор

Розділ 2

 

Права, свободи, обов’язки

 

Стаття 1

Кожен, хто навчається в школі має право:

  • діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;

  • за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;

  • подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;

  • висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;

  • брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);

  • вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття;

  • не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи; 

Стаття 2

  • Кожен учень зобов’язаний:

  • пройти курс навчання в школі;

  • подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

  • виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;

  • дотримуватись норм статуту та законів школи.

  •  

    Стаття 3

     

    Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

          

    Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

    Образою честі і гідності людини є:

  • нанесення побоїв, побиття;

  • загроза, залякування і шантаж;

  • вживання образливих слів, кличок;

  • дискримінація за національними і соціальними ознаками;

  • глузування з фізичних недоліків;

  • поява в стані сп’яніння;

  • добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);

  • здирство, вимагання;

  • крадіжка;

  • псування особистих речей інших людей;

  • брудні наклепи, плітки;

  • будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

Стаття 4

 

Повноваження голови ради

 

Обов’язки голова ради:

  • планує і веде збори Правління (чи призначає ведучих);

  • розподіляє завдання між активом;

  • співпрацює з директором школи.

  • виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;

  • відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!

 Стаття 5

Заступник

 

Заступник:

  • є його правою рукою;

  • за відсутності голови виконує його обов’язки;

  • очолює сектор;

  • допомагає голові виконувати його обов’язки;

  • щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.

 Стаття 6

Повноваження членів активу

 

Члени активу:

  1. Керують роботою секторів.

  2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:

  • контакти з органами місцевого самоврядування;

  • шкільний прес-центр;

  • телефони довіри.

  1. Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.

  2. Представляють своїм класом звіти роботи Правління Самоврядування.

Розділ 3

Стаття 1

Навчально-пізнавальний сектор

Навчальна комісія:

  • організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки; 

  • залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;

  • надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів,

  •  ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів в шкільних умовах;

  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);

  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).

Стаття 2

Сектор дозвілля

Культмасова комісія:

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;

  • організовує оформлення школи та класних кімнат;

  • несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;

  • домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;

  • вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки.

  • Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Стаття 3

Сектор здоровя

   Робота цього сектору полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова  повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

 

Стаття 4

Інформаційний сектор

  Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

   Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації.

Стаття 5

Військово-патріотичний сектор

  • допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам

  • проводить доброчинні заходи.

Стаття 6

Сектор дисципліни та порядку

  • організовує облік відвідування і рейд «Урок»,

  • сприяє вихованню свідомої дисципліни і   культури поведінки учнів у школі,

  • виконання всіма школярами правил для учнів, правил внутрішкільного розпорядку школи.

Стаття 3

Сектор здоровя

 Робота цього сектору полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова  повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

Стаття 4

Інформаційний сектор

Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

   Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації.

Стаття 5

Військово-патріотичний сектор

  • допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам

  • проводить доброчинні заходи.

 

Стаття 6

Сектор дисципліни та порядку

  • організовує облік відвідування і рейд «Урок»,

  • сприяє вихованню свідомої дисципліни і   культури поведінки учнів у школі,

  • виконання всіма школярами правил для учнів, правил внутрішкільного розпорядку школи.

Стаття 3

Положення про Правління Учнівського Самоврядування

Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.

       Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.

       Кожен клас обирає двох представників до активу школи (8-11 класи), один представник від 5-7 класів.

       Актив вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення тощо.

       Актив може подати клопотання до адміністрації школи про виключення учня або апеляцію про його виключення.

       Актив може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

       Актив організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

       Актив контролює роботу старост класів; має право бути присутнім на засіданні педагогічної Ради школи.

       Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

       Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.

       Староста звітується перед головою самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

       Актив коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

       Статут є дійсним поки відповідає сучасній структурі школи.

       Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором школи.

       Прийнято Правлінням учнівського самоврядування.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора